torsdag 24. september 2009

Josephine & Elgen, end of lovestory


Josephine er eldstemanns supersøte, myke, deilige kosekanin.
Den har fulgt henne siden hun bare var noen uker gammel, ja siden min venninne Trude så henne første gang. Det var en gave medbragt fra selveste London, og kan rankes blant de aller gjeveste gavene mitt lille gull har fått noensinne.


Josephine har alltid fulgt min lille prinsesse overalt. Det var ihvertfall meningen hun skulle det, men hun har tatt sitt privatliv innimellom, ingen vet hvor, til stor fortvilelse de gangene hun har forsvunnet, men hun har alltid dukket opp igjen - heldigvis, og til stor glede for alle!
(Innimellom har jeg tenkt at det nærmest skulle være forbudt å gi en gave fra "langtvekkistan", som er så dyrebar..Hadde vært enklere å kjøpe kopier hvis den hadde vært fra Nille.. Men vi er ikke utakknemlige, kjære Trude!)


Så var det Elgen. Oppdaget på en svipptur innom souvenir-sjappen
ved et besøk av severdigheten Steinsdalsfossen utenfor Nordheimsund. Kjærlighet ved første blikk! Mye hyl og skrik da vi forlot
Elgen alene der i hyllen.. Mor mente at på kosedyr-fronten der
er vi mettet!


Etter noen måneder dro vi innom fossen igjen, noe
som sjeldent kan gjøres uten å kjøpe is og vafler samt titte på
souvenirene. Heldigvis for gullet mitt var "Somor" (farmor) med,
hun smeltet og Elgen ble med hjem ;)
Siden har eldste-gullet, Josephine & Elgen hengt i hop, oftere enn
man skulle tro ;)


Nå er hun over 8 år, ja både gullet og Josephine for den del. Igår kveld hørte jeg et dunk da jeg hadde bredd på og sagt natta til min håpefulle. Inn igjen og sjekket. Der lå Josephine & Elgen
slengt på gulvet. Jeg skyndte meg å ta dem opp, på vei til å legge dem opp i etasje-sengen der søvnen såvidt begynte å innhente prinsessen, da hun mumlet: 
"Mamma, jeg er sluttet med de der!"

5 kommentarer:

  1. Tusen takk for hyggelig hilsen. Så gøy å oppdage nye blogger..for denne var ny for meg. Nå skal jeg surfe meg nedover:)

    SvarSlett
  2. Hei og tusen takk for kommentaren :) Du har nesten gjettet riktig... Det skal bli et vognteppe ;) Datteren din har god smak, hi hi :P
    Ha en flott kveld!
    Klem Linda

    SvarSlett
  3. Så søtt lite kosedyr. :) Du må gjerne komme innom min blogg; husfruas memoarer. Så du hadde skrevet på bloggshoppen min.

    SvarSlett
  4. God kveld...
    tusen takk for hyggelig kommentar...og at du vil følge meg ...
    ja de vokser til og sier fra når det er nok:)
    ha en fin kveld
    klem edda

    SvarSlett
  5. Hei Maria! Så koselig at du fant veien til FruFly også! Siden det ble mindre tid til MarieFlyfly, ble det en avlegger:) Jeg ser at du også har begynt å blogge litt mer og oftere, kjempegøy! Det er veldig koselig, og det er veldig artig å følge med på andres. Spesielt de man skulle ønske man så/snakket med oftere ellers også, så jeg følger gjerne med deg!

    Så skjønne kaninen og elgen var, og og enda skjønnere er prinsessen som føler seg "for stor" for kosedyrene dine. Hun vil nok ha dem i nærheten lenge enda tenker jeg, men kanskje hun ikke vil si det til noen. Hyyysj:) Klem fra Heidi♥

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en hilsen om du lyster!

Related Posts with Thumbnails

Jeg er nå forresten linket til Bloggurat

Bloggurat